Stigli do Plutona

New Horizons stigao Pluton! Na svim medijima i socijalnim mrežama možete čuti i videti istorijski događaj. Posle 9 godina kosmičkog leta i 6 000 000 000 pređenih kilometara imamo priliku da vidimo Pluton kakvog do sada nismo videli. Slike bi trebali dobiti do 21h uveče ili kroz par dana. New Horizons je lansiran 19. januara 2006. godine sa ciljem da istražuje Pluton i njegove mesece. Letelica je obilazila naš Mesec, asteroid 132524 APL, i zatim Jupiter koji joj je dao ubrazanje bez kojeg ne bi stigla do 2036. godine.

Najbolja slika do sad

Jos 7 dana do Plutona

Jos samo 7 dana do Plutona. Letelica New Horizons ce nam pruziti slike visoke rezolucije patuljaste planete. Nazalost, nece moci da se zaustavi, jer se krece velikom brzinom (14,5km/s). Skoro je bio izgubljen kontakt sa letelicom i zato je usla u ''safe mode.'' Zbog toga nije mogla da prikuplja podatke par dana. NASA kaze da je sada sve u redu i da letelica ide ka svom cilju. Vise informacija ce biti na dan prilaska.

Objavljeno: 7. jul 2015.

Vreme: 14.00h

New Horizons

Eksplozija rakete Falcon 9

U nedelju 28. juna doslo je do eksplozije rakete Falcon 9 samo 2 minuta nakon lansiranja. Uzrok je i dalje nepoznat, kaze njen osnivac Elon Musk. Raketa je na vrhu nosila Dragon svemirski brod. Prenosila je potrebne instrumente za astronaute na Medjunarodnoj Svemirskoj Stanici.  Ljudi iz kompanije SpaceX,  gde se proizvodi ova raketa, traze po moru i obalama neke delove eksplodirane rakete. Na pocetku je sve izgledalo normalno, da bi posle 148 sekundi doslo do dezintegracije rakete. Veruje se da je doslo do prevelikog pritiska u tanku za tecni kiseonik. Lansiranje u nedelju je bilo 19 po redu, i prvi neuspeh u istoriji ove rakete.

SpaceX je odma formirao ekipu za istrazivanje nesrece.

Slika 1.

Eksplozija rakete Falcon 9, 2 minuta nakon lansiranja.

Objavljeno: Ponedeljak, 29. jun 2015

Vreme 13:00h

Pomračenje Sunca 2015.

U petak, 20. marta doćiće do pomračenja Sunca. Do pomračenja Sunca dolazi kada se Mesec nađe između Sunca i Zemlje. Ovog puta će se pomračenje najbolje videti sa Farskih ostrva. Takođe će biti vidljivo u čitavoj Evropi. U Srbiji će Mesec zakloniti Sunce 49%. Pomračenje je počelo u 9:39h, a završilo se u 11:48. Teleskope smo izbacili u centar grada Vršca. Na posmatranju smo bili sa Prirodnjačkim društvom "GEA" iz Vršca, koji je izbacio svoj teleskop, tako da smo imali dva teleskopa. Dosta ljudi se okupilo, svi su posmatrali i zadovoljni otišli svojim kućama. Sliku pored ovog teksta sam načinio ja, uz pomoć svog teleskopa.

Slika načinjena svojim teleskopom SkyWatcher 114/900 sa uvećanjem 36x.

Objavljeno: Petak, 20. mart 2015.

Vreme: 15:00h

Lansiranje "Hayabuse 2"

U nedelju se očekuje lansiranje sonde koja će služiti za istraživanje asteorida, "Hayabusa 2." Verovatno ste čuli za "Hayabusa 1" koja je uspela da ode do asteroida Itokava, pokupila je uzorke, i posle 370 nedelja, vratila se na Zemlju. Hayabusi 2 će trebati 3,5 godine da stigne do asteroida i tamo će biti 18 meseci. Asteroid, na koji će se sonda spustiti, je dugačak 980 metara  po imenu 1993 JU3.

Pojavili se problemi sa sondom "Philae

Nakon uspešnog istorijskog sletanja sonde "Philae", pojavili su se novi problemi. Nakon što je Roseta otpustila lendera, i u trenutku udara u kometu, lender je dva puta odskočio od površine u visini od 1kilometar. Razlog ovog odskakanja jeste taj da se tzv. harpuni nisu uspeli zabiti u površinu. Takođe i motori koji su trebali da pomognu zabijanju u površinu, i oni su otkazali. Nakon burnog sletanja, lender "Philae" je otišao na tamnu stranu komete gde neće dobijati napajanje od Sunca. Moraćemo sačekati nekoliko meseci, da bi lender proradio.

File uspešno sleteo na kometu

Posle desetogodišnjeg putovanja, Roseta je uspešno stigla do komete 67/P Churyumov-Gerasimenko. Astrofižičari se nadaju da će lender po imenu "FILE" uspeti da reši misteriju nastanka života na Zemlji i nastanka Sunčevog sistema. Ovo je prvi put u istoriji da se lender uspešno spustio na kometu. To je ogroman uspeh Evropske Svemirske Agencije. Ipak, File je učinila da se nerviramo, jer je ona već u ovo vreme u dubokom snu usled nedostatka napajanja.

Rosetina slika "Filae" odmah posle odvajanja